Diagnostyka i Fizjoterapia osób starszych

Obraz1

Manus sapiens potens est
(Ręka myśląca ma wielką moc)

Cele kursu

• Proponowany kurs ma na celu wyposażenie Fizjoterapeutów pracujących z seniorami w praktyczne umiejętności diagnostyczne, które pozwolą dobrać optymalną metodę terapii. Szkolenie wyposaża w konkretne techniki manualne i reedukacji wzorców ruchowych, które zapewnią podopiecznym utrzymanie maksymalnej sprawności do późnych lat życia (m.in. praca z wzorcami ruchu, elementy koncepcji Bobath, Kaltenborn czy TM osteopatycznej).
  • Bardzo istotnym elementem szkolenia jest praca z motywacją pacjenta i umiejętnością dobrania takich ćwiczeń by przeciwdziałały najczęściej występującym dolegliwościom starszego wieku, m.in. zaburzeniom równowagi, zapaleniu płuc, pęcherza czy bólom odcinka L-S kręgosłupa.
  • Kurs uwzględnia studium przypadków w miejscu pracy Kursantów. Zakres merytoryczny i praktyczny jest skupiony na problemach, z którymi w swojej pracy najczęściej spotykają się Kursanci, przykładowo na: objawach Parkinsonizmu, choroby Alzheimera, SM, Osteoporozie, chorobom autoimmunologicznym, zespołom kręgosłupowym, dolegliwościom neurologicznym, kardiologicznym i onkologicznym.

Korzyści z perspektywy seniora to

• Współpraca z metodą leczenia zgodną z potrzebami i możliwościami pacjenta.
  • Likwidacja źródła dolegliwości bólowych i stanów zapalnych.
  • Zwiększenie sprawności ruchowej i stymulowanie do powrotu do normalnej aktywności.
  • Wzrost motywacji i pozytywny wpływ na samopoczucie pacjenta.

Jak prowadzony jest kurs?

• Przed szkoleniem prowadzony jest wywiad z Kursantami odnośnie dolegliwości ich pacjentów. Dzięki temu prowadzący kładą akcent na te aspekty terapii i automobilizacji, które najbardziej wesprą ich pracę.
  • W małych grupach do sześciu par na jednego prowadzącego.
  • Istnieje możliwość przeprowadzenia terapii pacjentów w miejscu pracy Kursantów za zgodą ich podopiecznych.

Umiejętności związane z kursem

• Po ukończeniu kursu uczestnik posiada usystematyzowany sposób postępowania w czasie prowadzenia wywiadu i diagnostyki. Potrafi prowadzić wywiad w sposób logiczny i uporządkowany, badać funkcjonalnie i palpacyjnie pacjenta.
  • Uczestnik po ukończeniu kursu potrafi oceniać i różnicować między objawami pochodzącymi z układu ruchu, od tych z innych układów i narządów. Potrafi samodzielnie dokonać oceny stan pacjenta, jak i odczytać przeciwwskazania do leczenia.
  • Uczestnik potrafi wykonać zaprezentowane techniki manualne, jak i korygować patologiczne wzorce ruchu pacjenta.
  • Uczestnik posiada wiedzę o drogach przenoszenia napięć w obrębie układu ruchu.

Zakres szkolenia i cena:

20-godzinny zakres szkolenia obejmuje minimum 80% pracy praktyki.

Cena

1200 zł to cena jednego modułu. Istnieje możliwość zniżki na kurs ze względu na:

• miejsce organizacji w siedzibie pracodawcy Kursantów.
  • liczbę kursantów powyżej 7 osób.
  • dotacje ze względu na przeciwdziałanie covid-owe.

Prowadzący

dr Paweł Cyrek

od przeszło 10 lat fizjoterapeuta i terapeuta manualny. Specjalizuje się w leczeniu pacjentów po urazach i przeciążeniach, z bólami głowy i dolegliwościami układu pokarmowego oraz w pracy z różnymi schorzeniami związanymi z wiekiem. Szczególną uwagę przywiązuje do badania i dokładnej diagnostyki. Prowadzi m.in. analizy chodu, biegu i prawidłowych wzorców ruchowych w slow motion. Opinie jego pacjentów znajdują się na stronie ZnanyLekarz.pl

Twórca szkoleń dla fizjoterapeutów z zakresu terapii manualnej dla seniorów i treningu stabilizacji. Opracował autorską koncepcję treningu funkcjonalnego akcentującego wzrost motywacji i troskę o samopoczucie pacjentów.
Ceni czas z rodziną, szczególnie ze swoimi dwiema siostrzenicami.
W wolnym czasie pływa, tańczy swinga i chodzi po górach. Miłośnik podróży do krajów nieprzesiąkniętych kulturą zachodnią.