Terapia skolioz, wad postawy i reedukacji wzorców ruchowych.

Zapisz się na kurs

Akceptuję postanowienia Regulaminu (pobierz).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych.

* Pola wymagane

Opis kursu

Szkolenie z dr Pawłem Cyrkiem wyróżniają co najmniej trzy ważne cechy:

=> Diagnostyka danej dolegliwości rozszerzona o pracę mięśniowo-powięziową u dzieci. Podejście to wychodzi poza typową terapię wad postawy i uwzględnia potrzebę rozluźnienia określonych Łańcuchów Anatomicznych aby korekcja wady była rzeczywiście skuteczna.

=> Praca z zaangażowaniem nieprzeciętnej twórczości w terapii, która budzi potencjał dziecka, m.in. poprzez zabawę. To podejście motywuje podopiecznego do wykonywania celowanych indywidualnie dobranych ćwiczeń, także w codziennych warunkach.

=> Wykorzystanie nowoczesnych metod analizy wzorców ruchu w oparciu o badania kliniczne.

Kurs integruje zastosowanie różnych metod diagnostyki i terapii dzieci, m.in. skolioz wg Metody Dobosiewicz, dr Kwiatkowskiego, FITS, Integracji Sensorycznej czy PNF. Zastosowanie ich uzupełnia o terapię mięśniowo-powięziową oraz o analizę chodu i biegu w slow motion.

Tym samym dr Cyrek łączy na kursie najważniejsze aspekty korekcji wad postawy, wzorców ruchowych jak i regulacji zachowań związanych z doświadczaniem swojego ciała.

W jaki sposób?

Jak skutecznie pracować z dzieckiem? Jak dobrać terapię, biorąc pod uwagę jego wady posturalno-ruchowe, zespoły chorobowe i potencjał współpracy przy korekcji? Odpowiedzi na te pytania uzyskujemy dzięki:

  • Diagnostyce możliwości dziecka pod kątem ich wykorzystania w terapii i w codzienności, w której funkcjonuje.
  • Diagnostyce wzorców postawno-ruchowych oraz możliwości i potrzeb dziecka. Jej przedłużeniem jest na ogół także praca z wybranym w procesie diagnozy Łańcuchem Anatomicznym.
  • Terapii z wykorzystaniem zabawy, zaangażowanego uczestnictwa i elementów integracji informacji zmysłowej.

Dlaczego właśnie ten kurs?

  • Ze względu na precyzyjną diagnostykę i holistyczną terapię, o której dokładniej w Planie Kursu. Stąd Kursanci po szkoleniu potrafią stosować jasne wytyczne dotyczące postępowania przy skoliozach, koślawości kończyn, przeciążających wzorcach ruchu, jaki i przy zaburzeniach sensorycznych.

  • Wykorzystanie najskuteczniejszych metod pracy z wadami postawy i innymi dolegliwościami dzieci.  Ich wybór wynika ze skuteczności dowiedzionej poprzez badania kliniczne i wieloletnie doświadczenie Prowadzącego.

  • Koordynowaną przez Prowadzącego możliwością diagnostyki i terapii dziecka w trakcie kursu

Plan kursu

Wszystkie wspomniane niżej zagadnienia są w większości realizowane w praktyce ćwiczeń Kursantów oraz na przykładach konkretnych Pacjentów (możliwe ich zaproszenie). Program składa się z dwóch dopełniających się Modułów. Mimo to istnieje możliwość uczestniczenia w jednym module.

MODUŁ I - Diagnostyka i terapia wad postawy. Zastosowanie metod specjalnych w fizjoterapii dzieci.

MODUŁ II - Praca z konkretnymi Pacjentami (na miejscu lub na podstawie nagrań). Analiza wzorców ruchu.

1. Wywiad: czerwone flagi, dolegliwości współtowarzyszące, dotychczasowe diagnozy, możliwości współpracy z innymi terapeutami / nauczycielami w terapii dziecka (moduł I).

> Badanie wzorców ruchowych (moduł I). Analiza chodu i biegu slow motion (moduł II).

> Potencjał środowiska dziecka, czyli jak wykorzystać futrynę, poszewkę czy hobby hourse do korekcyjnych zabaw ruchowych? (moduł I).

2. Holistyczna diagnostyka dziecka

> Określenie głównej dolegliwości: testy, badanie manualne i wzorce w ruchu w zwolnionym tempie. Wada postawno-ruchowa czy problem neurologiczny? (moduł I i II).

> Interakcja pierwszej wizyty, czyli znalezienie silnych stron i wstępny plan terapii (moduł I i II).

> Współpraca z rodzicami / opiekunami. Nazwanie wspólnych celów i działań, które będą realne, zmotywowane i określone w czasie (moduł I i II).

3. Terapia skolioz, koślawości, wad postawy i dysfunkcji integracji sensorycznej

> Nauka znajdowania i różnicowania napięć poszczególnych Łańcuchów Anatomicznych (ŁA). Mięśniowo-powięziowa terapia manualna ŁA. Uświadamianie dziecku odczuć, jakie będzie miało w przyszłości poprzez naklejanie taśm zwiększających już istniejące napięcia (moduł I).

> Dobranie wzorców korekcyjnych, to jest takich, które dziecko rozpozna jako swoje, m.in.: różne korekcyjne rodzaje bujania się przy muzyce na drążku, hamako-huśtawce, jazda na szerokiej deskorolce, sensoryczny tor bodźców (moduł I i II).

> Twórcze ćwiczenia mięśni tonicznych i posturalnych dopełnione poprzez pracę na właściwie zdiagnozowanych wzorcach ruchowych, m.in. wykorzystanie hulajnogi, trampoliny, łóżka. Uwzględnienie najskuteczniejszych ćwiczeń (m.in. na podstawie EBM) w pracy ze skoliozą i innymi wadami postawy (moduł I i II).

Cena

Data i miejsce

Prowadzący

dr Paweł Cyrek -

terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta manualny, diagnostyk i wykładowca w Krakowie. Specjalizuje się w leczeniu dzieci i młodzieży za równo ze względu na wady postawy, jak i dolegliwości psychoruchowe i neurologiczne. W pracy klinicznej przykłada dużą uwagę do precyzyjnej diagnostyki, potencjału pracy z podopiecznym (jego środowiskiem) i do indywidualnego prowadzenia terapii.

Ukończył kursy uwalniania mięśniowo-powięziowego u dzieci, skolioz wg Fits. Był zapraszany jako tłumacz przy kursach Bobath, Terapii Manualnej oraz na konferencji dotyczącej chorób neurologicznych.

Pracuje metodami integrującymi wzorce ruchu, Autonomiczny Układ Nerwowy oraz funkcje powięzi. Opinie jego pacjentów są dostępne na stronie: ZnanyLekarz.pl

Prowadzi szkolenia dla fizjoterapeutów z zakresu Terapii dzieci, Diagnostyki wzorców postawno-ruchowych i Treningu Medycznego, m.in. we współpracy z CWB w Koszalinie, WSEiT w Poznaniu czy Medikos w Radomiu. Absolwent licznych krajowych i międzynarodowych kursów dokształcających. Jest autorem koncepcji terapii Centralnego Układu Nerwowego, wzorców postawy i Treningu Medycznego Propriocepcji.

W 2018 r. obronił na krakowskim AWF-ie pracę doktorską nt. wpływu aktywności fizycznej na występowanie skolioz, jakość życia i próg wrażliwości bólowej. Wykłada i uczy m.in. Diagnostyki wad posturalno-ruchowych na Akademii Krakowskiej.