Terapia wzorców ruchu, wad postawy z elementami Integracji Sensorycznej

dzieci

Zapisz się na kurs

Akceptuję postanowienia Regulaminu (pobierz).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych.

* Pola wymagane

Cel kursu

Jak skutecznie pracować z dzieckiem? Jak dobrać terapię, biorąc pod uwagę jego wady posturalno ruchowe, zespoły chorobowe i potencjał współpracy przy korekcji?

Nasze szkolenie daje odpowiedzi na te pytania poprzez:

  • Diagnostykę możliwości dziecka pod kątem ich wykorzystania w terapii i w codzienności, w której funkcjonuje
  • Diagnostykę wzorców postawno-ruchowych oraz potrzeb dziecka ze względu na zespoły neurologiczne jeśli występują (np. spektrum autyzmu)
  • Terapię z wykorzystaniem zabawy, zaangażowanego uczestnictwa i elementów Integracji Sensorycznej 

Dlaczego właśnie ten kurs?

  • Ze względu na precyzyjną diagnostykę i holistyczną zintegrowaną terapię, o której dokładniej w Planie Kursu
  • Wykorzystanie nowoczesnych metod analizy wzorców ruchu w oparciu o badania kliniczne dotyczące problemów posturalnych i zespołów chorobowych u dzieci
  • Prowadzących z wieloletnim doświadczeniem pracy z najmłodszymi, specjalizujących się nie tylko w metodach posturalno-ruchowych, ale także będących praktykami SI
  • Koordynowaną przez prowadzących możliwością diagnostyki i terapii dziecka w trakcie kursu

Plan kursu

Wszystkie wspomniane niżej zagadnienia są w 80% realizowane w praktyce, tj. na konkretnych przykładach klinicznych i w praktyce ćwiczeń kursantów. Mimo że Plan jest w punktach, to z każdą godziną kursu diagnostyka i terapia stają się coraz bardziej nierozłączne i zintegrowane w przekazie treści.

  1. Wywiad, czerwone flagi, dolegliwości współtowarzyszące, dotychczasowe diagnozy, możliwości współpracy z innymi terapeutami / nauczycielami w terapii dziecka?
  2. Badanie wzorców ruchowych, jeśli wskazana - analiza chodu i biegu slow motion.
  3. Określenie celu terapeutycznego i zasady jego modyfikacji w procesie terapii.
  4. Określenie potencjału środowiska dziecka, czyli np. jak wykorzystać futrynę, drzwi i klamkę do korekcyjnych zabaw ruchowych?
  5. Holistyczna diagnostyka dziecka
  • Określenie głównej dolegliwości - wada postawno-ruchowa czy problem neurologiczny?
  • Interakcja pierwszej wizyty, czyli znalezienie silnych stron i wstępny plan terapii
  • Współpraca z rodzicami / opiekunami. Nazwanie wspólnych celów i działań, które będą: realne, zmotywowane i określone w czasie.

6. Terapia

  • Wady kolan / stóp nie jako problem kończyn dolnych, ale całego układu ruchu - nauka znajdowania napięć poszczególnych łańcuchów anatomicznych (ŁA) i podstawowe techniki manualne pracy mięśniowo-powięziowej celem przygotowania do ćwiczeń. Uświadamianie dziecku odczuć, jakie będzie miało w przyszłości poprzez naklejanie plastrów zwiększających już istniejące napięcia.
  • Terapia mięśnie tonicznych i posturalnych dopełniona poprzez pracę na właściwie zdiagnozowanych wzorcach ruchowych, np. “hulajnoga terapeutyczna”.
  • Dobranie wzorców korekcyjnych, tj. takich, które dziecko rozpozna jako swoje, np. różne korekcyjne rodzaje bujania się przy muzyce na trampolinie, sensoryczny tor bodźców.

Cena

Data i miejsce

Prowadzący

dr Paweł Cyrek -

terapeuta manualny, diagnostyk i wykładowca w Krakowie. Specjalizuje się w leczeniu dzieci i młodzieży za równo ze względu na wady postawno-ruchowe jak i dolegliwości neurologiczne. W pracy klinicznej przykłada dużą uwagę do precyzyjnej diagnostyki, potencjału pracy z podopiecznym (jego środowiskiem) i do indywidualnego prowadzenia terapii.

Ukończył kursy uwalniania mięśniowo-powięziowego u dzieci, skolioz wg Fits. Był zapraszany jako tłumacz przy kursach Bobath, Terapii Manualnej oraz na konferencji dotyczącej chorób neurologicznych.

Pracuje metodami integrującymi wzorce ruchu, Autonomiczny Układ Nerwowy oraz funkcje powięzi. Opinie jego pacjentów są dostępne na stronie: ZnanyLekarz.pl

Prowadzi szkolenia dla fizjoterapeutów z zakresu Diagnostyki wzorców postawno-ruchowych, terapii powięziowej i Treningu Medycznego, m.in. we współpracy z CWB w Koszalinie, WSEiT w Poznaniu, AthleticoMed w Bydgoszczy czy Medikos w Radomiu. Absolwent licznych krajowych i międzynarodowych kursów dokształcających. Jest autorem koncepcji terapii Centralnego Układu Nerwowego, wzorców postawy i Treningu Medycznego Propriocepcji.

W 2018 r. obronił na krakowskim AWF-ie pracę doktorską nt. wpływu aktywności fizycznej na występowanie skolioz, jakość życia i próg wrażliwości bólowej. Wykłada i uczy m.in. Diagnostyki wad posturalno-ruchowych na Akademii Krakowskiej.