Ruch i systematyczna zmiana pozycji to optymalne nawyki, które nie zawsze nam towarzyszą w czasie wykonywanej pracy. Dlatego warto zmieniać sposób siedzenia, np. co godzinę przekładając dmuchany dysk pod lędźwie, szyję, pośladki. Dla urozmaicenia w domu można używać piłki gym-ball lub klękosiadu.
Użyj też alarmów w telefonie, żeby co godzinę przypominały Ci o pytaniu - czy chcę przebywać w pozycji, w której teraz jestem? Jeśli nie, zmień ją.

Quiz

Zapraszamy do wypełnienia 3-minutowego Quizu:
Jakiego ruchu potrzebuję, żeby czuć się dobrze?

1. Ile razy w tygodniu przez minimum 20 minut ćwiczysz z umiarkowanym wysiłkiem (m.in. jogging, jazda na rowerze po płaskim, pływanie, siatkówka, nordic-walking, tętno 60 do 70% HRmax)?

 
 
 
 
 

2. Ile razy w tygodniu przez minimum 20 minut ćwiczysz bardziej intensywnie (m.in. szybszy bieg, ćwiczenie na siłowni, jazda na rowerze po wzniesieniach, dynamiczne pływanie, intensywniejszy taniec, gra w piłkę nożną/koszykową, wędrówka w Tatrach, tętno: 70% do 80% HRmax)?

 
 
 
 
 
 

3. Ile razy w tygodniu rozciągasz się minimum 10 minut (stretching, zdrowy kręgosłup, pilates)?

 
 
 
 
 

4. Ile godzin dziennie przebywasz w statycznej pozycji, np. przed komputerem lub stojąc w pracy?

 
 
 
 
 

5. W jakim stopniu Twoja praca i obowiązki wywołują ból lub dyskomfort?

 
 
 
 
 

Chwila ćwiczeń w miejscu pracy

Ruszaj się gdy tylko możesz 😉

Ergonomiczny fotel